Piloten Raceteam in Wereldkampioenschap Endurance !

24H SPA EWC MOTOS 4-5 JUNI SPA FRANCORCHAMPS

Twee piloten en een mecano van ons Racing Team in de Race !

Eindelijk nog eens een race voor het wereldkampioenschap op het mooiste circuit dat er bestaat !
De strafste piloten op de allerbeste motoren komen zich met elkaar meten tijdens deze uitdagende race, de wereld kijkt toe !

 

Gian Mertens, Nicky De Wit en Steven Dieussaert aan de start !

Een deelname van Bike Parts-Interbike Racing Team zat er financieel niet in, maar de prestaties van de laatste jaren maakten duidelijk indruk op diverse wereldteams waardoor drie van onze teamleden toch een plaats wisten te veroveren in het deelnemersveld !

Gian Mertens werd gevraagd als piloot bij het Franse TRT 27...
waar hij de Suzuki GSX-R1000 zal besturen samen met Gian Bianco, David Shoubridge en Baptiste Felgerolles.

Steven Dieussaert flankeert hem als mecano...
zijn ervaring in de pitbox en zijn kennis van de Suzuki GSX-R bleken doorslaggevend om hem aan te trekken bij dit topteam ...

Nicky De Wit werd aangetrokken door JMA Racint Team #34...
waar hij ook een Suzuki GSX-R1000 zal rondsturen samen met oude bekende Côme Geenen en Yan Ancia.
 

Samen met de Belgische motorsport kijken wij alvast uit naar de resultaten die onze jongens kunnen scoren !
Steun Gian, Nicky en Steven, steun de Belgische motorsport en volg ons op FB @BikePartsInterbikeRacingteam

Superstock klasse ...

Onze drie kleppers staan ingeschreven in de superstock klasse waar geracet wordt met motoren die zeer dicht aanleunen bij de motoren die gewoon de straat op kunnen en mogen.

In tegenstelling tot de EWC klasse mogen zij minder ingrijpende aanpassingen doen aan de motorfietsen.  Enkele voorbeelden :

  • Geen snelwisselsysteem voor de wielen (met een snelwisselsysteem wisselt men een wiel in minder dan 10 seconden !)
  • Geen inwendige aanpassingen aan de motor (15 à 20 pk verschil)
  • Standaar wielen
  • Beperkte aanpassingen aan de voorvork

Een grotere 24 litertank met snelvulsysteem om het aantal tankbeurten te beperken is toegelaten (zéér belangrijk bij het bepalen van de koersstrategie !)